Grădinița de vară: "Me, myself and others"

Teme abordate pe parcursul celor opt săptămâni, preluate din cartea "Cele 100 de limbaje ale copiilor", a cărei traducere este coordonată de Maria Manea și Mihaela Stefan și urmează să fie publicată la editura Nomina:

1. The crowd (copilul și mulțimea, individ/comunitate/eu/celălalt/ceilalți). Prin multiplicarea identităților, a relațiilor, a sunetelor, a mirosurilor, mulțimea generează situații/contexte cu aspect social, formal, expresiv și de natură relațională.

2. The importance of seeing yourself again and Shadows stories.

Copilul se naște o dată, dar după acest moment, urmează procesul de construcție a identității, de parcă se naște din nou și din nou, cu fiecare ocazie. În acest proces, copilul își atribuie o figură, un corp, gesturi, mișcări, vocabular, gânduri, emoție, imaginație, însemnând conștiența lui A FI și feluri de a exprima sensul lui A FI, pentru a deveni autonomi și distincți.

Shadows stories- legile vizuale ale percepției, care le permit copiilor să vadă umbrele și luminile, sunt în contrast direct cu percepția tactilă. Ce se întâmplă cu umbra e similar cu ce se întâmplă cu visul: e acolo, in fata copilului, îl poate face fericit sau trist, dar dispare când deschide ochii. Cum ii ghidam pe copii în această călătorie a dualismului, a realității tangibile, care nu este in fapt, tangibilă?

3. Children of the city

Orașul, in dimensiunea lui istorică, socială, culturală, se află într-o continuă dinamica. La fel și copiii lui. Între ei se stabilește un dialog dificil al limbajelor, care traversează lumea eterogenă a orașului, limbaje pe care copilul are nevoie sa le înțeleagă devreme, astfel încât să crească și să testeze constant orientarea spațială, informațiile lor și cunoasterea acumulată, drepturile  și nevoile sau obligațiile cetățenești.

4.The sea is born from the mother wave. Wheater is born from the storm. And me?

De la naștere, participam la istoria în scriere a lumii. Nașterea este un simbol plin de simboluri, de mituri, de mister, în ciuda explicațiilor științifice adăugate în mod constant fenomenului. Copiii percep in maniere absolut fascinante, unice și întrebătoare nașterea.

” When I was inside my mommy, She knew me. I saw my mommy through her belly button” Carla, 3.5 ani.

📍Psihologul logoped al grădiniței a realizat un instrument de observare pentru educatorii grupelor, pe parcursul celor opt săptămâni, la finele cărora, părinții copiilor vor primi un raport/analiza a aspectelor psiho-sociale urmărite cu ajutorul temelor propuse.

Ce înseamnă abordarea REGGIO EMILIA și de ce ne-am inspirat de aici?

Reggio Emilia este o abordare educațională, o cale de a deschide dialogul și schimbul de experiență în practica didactică, un concept reflexiv, care pune în centrul său copilul și nevoile sale individuale, particulare. Născută în regiunea cu același nume din nordul Italiei, abordarea educațională Reggio Emilia îi este atribuită pedagogului Loris Malaguzzi. Începutul de secol al XX-lea și contextele celor două războaie mondiale suscită interesul comunității din Reggio Emilia pentru nașterea unei școli care să îi aparțină. Școala devine un produs al dorinței colective și al voinței de implicare comună în viața acesteia. Practica educațională înțelege să continue aici, în timp, colaborarea intercomunitară. Principiul fundamental care o guvernează stabilește că educația este un drept al tuturor, al tuturor copiilor și, în egală măsură, o responsabilitate a comunității.

Reggio Emilia este o abordare educațională despre drepturile și potențialul copiilor. Având în vedere predispoziția biologică la comunicare, participarea la contexte sociale, descoperire, acțiunile copiilor sunt predispoziții spre relaționare. Grădinițele Reggio Emilia cultivă educația ca instrument de manifestare și dezvoltare a conexiunilor sociale între copii și copii, adulți și copii, adulți și adulți.

Reggio Emilia este o abordare educațională care analizează în permanență ideea copilăriei, întelegând faptul că protagoniștii propriei învățări sunt copiii înșiși, care au dreptul de a-și exprima procesul creșterii.

Reggio Emilia discută despre cele 100 de limbaje ale copiilor, apreciind că termenul de limbaj face referire la experiențele de învățare ale acestora. Copiii au dreptul să aleagă o cale proprie de descoperire și parcurgere a acestor experiențe.

Program personalizat

Grădinița oferă mai multe tipuri de program, în funcție de disponibilitatea fiecărui părinte:

Program scurt: 8.00-13.00;

Program intermediar: 8.00-16.30;
Program lung: 8.30-18.00;